Sakkura!
Schaa AL Hassan




blogskinby:SchaaAlHassan
editby: Ur name
tentang hati~~

Hati slalu dibuat cerita..sebab? sbb dr hati akan timbul perkara yg baik or jht,,baik ke,,jujur ke,jahat, rindu,syg, semua dari hati.. nak pilih bakal suami pon kene tanye hati,,nak cari kawan pon kene cari hati,dah cari kene ambik hati plak... kene jaga hati baik2 belai hati baik2... tapi korang perasan tak dalam nak jg hati semua org kadang2 hati sendri yg tak terjaga..kadang2 hati ni rase sedih sgt. Ade org kisah? erm bg sakkura ada la.. sbb masih ada insan yg sudi tenangkan hati sakkura bila sakkura sedih..

Dalam memilih seseorang.. kita tak boleh tgk luaran sahaja,,kadang2 luaran baik..tapi dalaman? Kat sini org slalu ckp busuk hati,,hati hitam, hati batu,, kat sini kita kene hati-hati k..jgn tergolong dlm golongan ni ok.. agak2 korang,korang pernah tak dianggap berhati busuk? Bg sakkura ada je,,kdg2 kita buat baik ngn org, org anggap kita nie buat2 baik pdhal niat busuk..tpi kadang2 org yg kita benci la satu hari akan menjadi org yg dekat dgn  kita,,tempat kita kongsi masalah,org yg beri kata2 semangat. Org yg slalu dgn kita ,semua sama2 ngn kita? Tak nampak kita,,anggap kita dah tak da.. jd kat sini kita berbaik la dgn semua org.buat baik dgn org,,biat org nak kata apa..janji niat kita betul,,jujur,ikhlas,,amanah dedikasi,,bla..bla..blaa...mengarut je lebih..

Dalam menjaga hati org kita kena jaga hati sendiri juga,,jgn buat hati kita tak ada nilai...cewahh nasihat org..sakkura slalu buat hati sakkura ni tak ada nilai..biar org campak hati sakkura sana sini..sakkura  tgk..tgk dan terus tgkk,,biar jer,,habis2 sakkura nanges..habis nanges ok la..klu hati sakkura tak sakit nnt membazir plk air mata sakkura ni tak digunakan ^^... kita kene beranggapan baik dengan org..jgn sesekali beranggapan buruk dekat org..syaitan suka tu.. byk2 berzikir,,jgn bg sesekali syaitan menguasai hati kita..bila dia menguasai,,habis la hidup tak tenteram..kita akan rasa iri hati dgn kejayaan,kebahagian org lain.
Kat sini kesimpulannya..jaga la hati kita baik2.jauh daripada bisikan syaitan..berbuat baik sesama insan dan banyak2 bersabar sbbkan setiap individu mempunyai hati yg berbeza2 ia akan mematangkan kita. Kita akan cuba belajar mengenali hati org sekeliling kita. Tekanan yg kita hadapi masa akan sekarang akn mmbuatkan kita berhati2 pada masa akan dtg.. berdoa pa Allah S.W.T semoga kita peroleh hati yg suci dan ikhlas..

P/s: Organ dalaman seperti hati  mengandungi banyak kolestrol yg membahayakan kesihatan..jauhi makan hati untuk kekal sihat ^^


|